Rule And Regulations

Why IQ Option Blocks Accounts

(6 Reasons For Iq Option Block Your Account.)

  • At the point when a merchant utilizes another person's installment subtleties to store or pull back from the stage. It is of most extreme significance for the merchants to utilize their own cards and e-wallets to forestall illegal money laundering;(जब कोई व्यापारी प्लेटफ़ॉर्म से जमा करने या निकालने के लिए किसी और के भुगतान विवरण का उपयोग करता है। मनी लॉन्ड्रिंग को रोकने के लिए व्यापारियों के लिए अपने स्वयं के कार्ड और ई-वॉलेट का उपयोग करना अत्यंत महत्वपूर्ण है)

  • At the point when our monetary office sees dubious exchanges for broker. In such cases, we obstruct the record and request that the proprietor affirm the tasks;(जब हमारे वित्तीय विभाग ने व्यापारी के खाते पर संदिग्ध लेनदेन को नोटिस किया है। ऐसे मामलों में, हम खाते को ब्लॉक करते हैं और मालिक से परिचालन की पुष्टि करने के लिए कहते हैं)

  • At the point when we distinguish various records. If it's not too much trouble note that the client is obliged to enroll just 1 (one) Real record with the organization. Along these lines, we keep the option to get the records hindered for the infringement of our approach;(जब हम कई खातों का पता लगाते हैं। कृपया ध्यान दें कि ग्राहक कंपनी के साथ केवल 1 (एक) वास्तविक खाता पंजीकृत करने के लिए बाध्य है। इस प्रकार, हम अपनी नीति के उल्लंघन के लिए खातों को अवरुद्ध करने का अधिकार रखते हैं;)

  • At the point when the record proprietor intentionally gives bogus data about his own subtleties, for instance, this may occur with the underage client, who set another date of birth or individuals who register accounts with names of their relatives/companions;(जब खाता स्वामी जानबूझकर अपने व्यक्तिगत विवरण के बारे में गलत जानकारी प्रदान करता है, उदाहरण के लिए, यह कम उम्र के ग्राहक के साथ हो सकता है, जो जन्म की दूसरी तिथि निर्धारित करता है या ऐसे लोग जो अपने परिवार के सदस्यों / दोस्तों के नामों के साथ खाते पंजीकृत करते हैं;)

  • At the point when merchant will not give his/her archives to check the record and affirm the character;(जब व्यापारी खाते को सत्यापित करने और पहचान की पुष्टि करने के लिए अपने दस्तावेजों को प्रदान करने से इनकार करता है;)

  • At the point when the customer happened to be the resident or inhabitant of the USA, Australia, Belgium, Israel, Sudan, Syria, Iran, North Korea or Japan.(इजरायल, सूडान, सीरिया, ईरान, उत्तर कोरिया या जापान।)

Withdrawal Policy
  • To pull back assets from his/her checked record, the Client will present a withdrawal demand from his/her own profile. So as to fill in the withdrawal demand appropriately, the Client will pick one of the withdrawal techniques appeared in the rundown and indicate all the essential subtleties.(अपने सत्यापित खाते से धन निकालने के लिए, ग्राहक अपने व्यक्तिगत प्रोफ़ाइल से निकासी अनुरोध प्रस्तुत करेगा। वापसी के अनुरोध को ठीक से भरने के लिए, ग्राहक सूची में दिखाए गए निकासी विधियों में से एक का चयन करेगा और सभी आवश्यक विवरण निर्दिष्ट करेगा।)

  • After the Client presents a withdrawal demand, such solicitation will be doled out a "Mentioned" status. At the point when the solicitation is being handled, it has an "In Process" status. After the "In Process" status is doled out, the mentioned assets will be charged from the Client's record balance. After the withdrawal demand is doled out a "Prepared" status, the mentioned assets will be moved to the installment framework.(क्लाइंट द्वारा आहरण अनुरोध जमा करने के बाद, इस तरह के अनुरोध को "अनुरोधित" स्थिति सौंपी जाएगी। जब अनुरोध संसाधित किया जा रहा है, तो इसकी "इन प्रोसेस" स्थिति है। "इन प्रोसेस" स्थिति सौंपे जाने के बाद, अनुरोधित धन ग्राहक के खाते की शेष राशि से डेबिट किया जाएगा। निकासी अनुरोध को "संसाधित" स्थिति सौंपे जाने के बाद, अनुरोधित धनराशि भुगतान प्रणाली में स्थानांतरित कर दी जाएगी।)

  • Withdrawal demands are prepared by the budgetary branch of the Company each in turn. The handling time is 3 business days. The Company maintains whatever authority is needed to expand the preparing time; in such case, the Company will advise the Client by means of any contact strategy indicated by the Client in his/her profile.(निकासी अनुरोधों को कंपनी के वित्तीय विभाग द्वारा एक बार में संसाधित किया जाता है। प्रसंस्करण समय 3 कार्यदिवस है। कंपनी प्रसंस्करण समय को बढ़ाने का अधिकार सुरक्षित रखती है; ऐसे मामले में, कंपनी ग्राहक को उसके प्रोफाइल में निर्दिष्ट किसी भी संपर्क विधि के माध्यम से सूचित करेगी।)

  • The Company claims all authority to build the preparing time or potentially drop withdrawal demands put together by the Client, without earlier notification, during an inward hazard evaluation of the Client's record comparable to exercises which implies the following(this list isn't thorough):(कंपनी के पास पूर्व सूचना के बिना ग्राहक के खाते के आंतरिक जोखिम मूल्यांकन के दौरान, जो निम्नलिखित सूचनाओं को प्रस्तुत करता है (यह सूची संपूर्ण नहीं है) के दौरान, पूर्व सूचना के बिना, ग्राहक द्वारा प्रस्तुत प्रसंस्करण समय बढ़ाने और / या निकासी अनुरोधों को रद्द करने का अधिकार सुरक्षित है।)                  
  • i. Fraud;(धोखा)
  • ii. Money laundering;(काले धन को वैध बनाना)
  • iii. Out of line utilization of the Company's General Fees Policy and the Terms of the Agreement;(कंपनी की सामान्य शुल्क नीति और समझौते की शर्तों का अनुचित उपयोग)
  • iv. Different exercises by the Client which may demonstrate break of arrangements of the Agreement and additionally the relevant law;(क्लाइंट द्वारा अन्य गतिविधियाँ जो अनुबंध और / या लागू कानून के प्रावधानों के उल्लंघन का संकेत दे सकती हैं)
  • With the end goal of the hazard appraisal, the Company will be qualified for hinder the record promptly (without giving earlier notification) and to demand from the Client extra supporting reports as it might regard essential.(जोखिम मूल्यांकन के उद्देश्य के लिए, कंपनी को तुरंत (बिना पूर्व सूचना दिए) खाते को ब्लॉक करने और क्लाइंट के अतिरिक्त सहायक दस्तावेजों से अनुरोध करने का अधिकार होगा, क्योंकि यह आवश्यक हो सकता है।)
  • The Client has the option to pull back supports just to the installment framework that was utilized to store assets to his/her record. In the event that where it is actually difficult to pull back assets to the installment framework that was utilized to store reserves, the installment strategy will be picked by the Company as indicated by the Client's desires. In such a case, the installment subtleties will meet the conditions indicated by the Client in his/her own data.(ग्राहक को केवल उस भुगतान प्रणाली के लिए धन निकालने का अधिकार है जिसका उपयोग उसके खाते में धन जमा करने के लिए किया गया था। ऐसी स्थिति में जहां धन जमा करने के लिए उपयोग की गई भुगतान प्रणाली के लिए धनराशि निकालना तकनीकी रूप से असंभव है, ग्राहक की इच्छा के अनुसार भुगतान विधि कंपनी द्वारा चुनी जाएगी। ऐसे मामले में, भुगतान विवरण ग्राहक द्वारा उसकी व्यक्तिगत जानकारी में निर्दिष्ट शर्तों को पूरा करेगा।)

  • The Client is completely liable for the data he/she gives to the Company through the withdrawal demand.(ग्राहक उस कंपनी के लिए पूरी तरह से जिम्मेदार है जो वह निकासी अनुरोध के माध्यम से कंपनी को प्रदान करती है।)

  • In the event that the Client utilizes a bank card for making stores, withdrawals will be made to this bank card in the sums not surpassing the sum saved inside 90 (ninety) schedule days from the last store. Withdrawals to bank cards have more prominent need than different sorts of withdrawals.(यदि ग्राहक जमा करने के लिए बैंक कार्ड का उपयोग करता है, तो अंतिम जमा राशि से 90 (नब्बे) कैलेंडर दिनों के भीतर जमा की गई राशि से अधिक नहीं होने पर इस बैंक कार्ड से आहरण किया जाएगा। बैंक कार्ड से निकासी अन्य प्रकार की निकासी की तुलना में अधिक प्राथमिकता है।)